Perşembe, Mayıs 11, 2006

Pepsi GOL GOL GOL!!!

Pepsi ne yapmaya çalışıyor bilmiyorum... Önceleri yeni neslin seçimi idi! Şimdi futbolun eğlencesi... Futboldan nemalanmaya çalışmaya lafım yok. Herkesin ilgisinin son günlerde FB-GS muhabbeti ile daha da futbola döndüğü şu günlerde, dünya kupası ile bu ilginin tavan yapacağı aşikar. Herkes bir kaç gün sonra sadece futbol konuşacak (hele bir de Türkiye finallerde olsa idi neler olacağı, 4 yıl önceki tecrübe ile sabit.). Reklamlarda ünlü futbolcuları kullanmak ta tamam... (Reklamlarda yerli yersiz ünlü kullanımına ayrıca değineceğim) Ama allah aşkına Erman Hoca ile Şansal Büyüka da nereden çıktı??

Geçen gün Ali Atıf Bir yazısında, Toroğlu'nun, Schiffer ve Henry'e yama gibi kaldığını yazmıştı. Katılmıyorum. Ben o reklamdaki espriyi de, kurguyu da çok kötü bulmadım. Ama sadece o reklamda! Diğer reklamlarda tam bir felaketler... Bu ikili bir yana, bu reklamda ve Pepsi'nin son kampanyasında (bir çok Toroğlu'lu, Şansal'lı ve hatta Roberto Carlos'lu Beckham'lı, vs. vs.li reklamlı kampanya) bir çok yanlışlar olduğunu düşünüyorum! Amaç ne? Bu reklamlar ne için varlar? Dert Pepsi Gold lansmanı ise... Pepsi Gold nerede? Henry'li ve Schiffer'li reklamın dışında neden diğer reklamlarda herkes 'siyah' Pepsi içiyor? Gold arada kaybolup gidiyor...

Hele ki şu kapaklı reklamlar tam evlere şenlik!! Espriler espri değil, mesaj mesaj değil... Her iki ünlümüz de dünyanın en yapmacık reklamını çekmek için yarıştıkları için, anlatım anlatım değil... Kaldı ki Erman Hoca ilginç bir karakter... Her futbolsever tanır. Bir şekilde 'otorite' boşluğunda 'otorite' olmuştur! Ama ben Erman Hoca'yı seven bir BJK'li, FB'li yada GS'li duymadım! E bu 3 takımı tutanların dışındaki insanlara hitap ediyorsanız, o da sanırım Pepsi'nin ajansı (yanılmıyorsam) Alice BBDO,daki 15 kişilik creative gruptan ibarettir!

Sonuçta ne yapmaya çalışılmış bilmiyorum ama biraz yeni ürün lansmanı, biraz futbolu markalama üzeri kapaklı kampanya soslu ortaya karışık olmuş! Kısaca, olan harcanan o kadar paraya olmuş!

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home